در درگیریهای اخیر، ۳ امدادگر جان خود را از دست دادند و ۷۷ نفر زخمی شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور با بررسی فعالیتهای این سازمان در زمان جنگ اخیر، از شهادت سه نفر از پرسنل اورژانس، مجروحیت ۷۷ امدادگر و لطمه دیدن دهها دستگاه آمبولانس، پایگاه امدادی و بالگرد گزارش داد و تصریح کرد: با وجود این خسارات گسترده، خدماترسانی به جامعه هرگز حتی یک لحظه نیز متوقف نشد.
جعفر میعادفر به تداوم حضور نیروهای اورژانس در مناطق حادثهدیده اشاره کرده و اظهار داشت: امدادگران اورژانس در سرتاسر کشور در صحنههای حوادث حاضر بوده و با وجود خطرات، مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند.
به نقل از وزارت بهداشت، او بیان کرد: در جریان این حوادث، سه نفر از نیروهای اورژانس به فیض شهادت نائل آمدند و ۷۷ نفر دیگر نیز مجروح شدند که برخی از آنها دچار آسیبهای جدی گشته و تحت چندین عمل جراحی قرار گرفتند.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آسیبهای وارد شده به زیرساختهای امدادی، گفت: تقریباً ۶۰ دستگاه آمبولانس در دست حملات آسیب دیدهاند که ۱۰ دستگاه به صورت کامل ویران شدهاند. همچنین، ۵۴ پایگاه اورژانس و یک ساختمان ستادی این سازمان نیز مورد خسارت قرار گرفته است.
میعادفر همچنین از آسیبدیدگی پنج فروند بالگرد امدادی خبر داد و یادآور شد: این بالگردها که در عملیاتهای امدادی استفاده میشدند، از چرخه خدماترسانی خارج شدهاند.
او بر این نکته تأکید کرد که هیچگونه وقفهای در خدمات اورژانسی به وجود نیامد و افزود: حتی در شرایطی که برخی مناطق به طور همزمان زیر حمله قرار داشتند، تمامی ظرفیتهای امدادی کشور به خدمترسانی مشغول بودند.
رئیس سازمان اورژانس کشور نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه این سازمان برشمرد و گفت: فداکاری، تخصص و ایثار کارکنان اورژانس باعث شد که خدماترسانی در سختترین شرایط ادامه یابد.
میعادفر ضمن اشاره به شرایط فرسودگی ناوگان آمبولانسهای کشور، این مسئله را به عنوان چالش اصلی اورژانس مطرح کرد و افزود: خرید صدها دستگاه آمبولانس جدید از طریق استانداریها و وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته تا بخشی از این مشکلات مرتفع گردد.
او همچنین از آمادگی کامل اورژانس کشور برای مواجهه با هرگونه وضعیت بحرانی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر، بیش از سه هزار و ۵۰۰ پایگاه اورژانس و نزدیک به ۳۰ هزار نیروی انسانی در سراسر کشور آماده ارائه خدمات امدادی و درمانی هستند.
رئیس سازمان اورژانس کشور به حجم بالای عملیاتهای امدادی در زمان جنگ اخیر اشاره کرده و گفت: در مجموع نزدیک به ۳۸ هزار نفر در کشور خدمات اورژانسی و درمانی دریافت کردند که از این تعداد، بیش از هفت هزار نفر در تهران بودند.
میعادفر همچنین بر اهمیت حمایت روانی از پرسنل عملیاتی تأکید کرده و بیان داشت: به منظور پیشگیری از عواقب روانی ناشی از مواجهه با صحنههای دشوار و حوادث جنگی، برنامههای مشاورهای و روانشناختی ویژهای برای کارکنان اورژانس در حال اجرا است.



