قلعهنویی: از فیفا انتقاد کردیم نه شکایت/ عزتاللهی: افتخار ایرانیها را رقم میزنیم

“`html
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: ما از فیفا انتقاد کردیم نه شکایت. آنها تلاش میکنند، ولی مشکلات ما برای مسابقه با بلژیک افزایش یافته است.
امیر قلعهنویی، هدایتگر تیم ملی فوتبال ایران، در بامداد امروز (یکشنبه) و در کنفرانس خبری پیش از دیدار با بلژیک در هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شکایت ایران از فیفا، تصریح کرد: ما تنها گلایهای داشتیم و شکایتی نکردیم. در بازی قبلی برای ما ۲۴ ساعت زمان تعیین شد، اما برای این دیدار کمتر از ۱۶ ساعت فرصت داده شد که مجبور شدیم تمریناتی نامکافل انجام دهیم و این موضوع شرایط ما را دشوار کرد.
وی افزود: ما آگاه هستیم که رئیس فیفا تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات ما به کار میگیرد، اما این بار مشکلات ما افزایش یافته است.
قلعهنویی اعلام کرد: اجازه تمرین نداشتیم و کمتر از ۱۶ ساعت قبل از مسابقه ناچار به برگزاری تمرین شدیم و حتی نیمی از آن نیز انجام نشد و این مساله بر ما فشار آورد. فوتبال باید محلی باشد که اخلاق و انسانیت در آن برجسته شوند و متاسفانه رفتارها در این زمینه به خوبی با ما تفاهم نشد. البته باید سپاسگزاری کنم که زمانی که وارد آمریکا شدیم، به سرعت به هتل رسیدیم.
در پاسخ به سوالی درباره تقویت خط دفاعی تیم ملی با توجه به مشکلات موجود، وی گفت: در بازی پیشین در زمینه دفاعی دچار مشکلاتی از نظر ساختار و اشتباهات فردی بودیم.
قلعهنویی ادامه داد: زمان محدود باعث شد که نتوانیم تمرینات ریکاوری کافی داشته باشیم و از طرفی نتوانستیم تمرینات تاکتیکی بهینهای انجام دهیم تا اشتباهات بازی قبل را برطرف کنیم. در بین این دو مسابقه، به لحاظ ذهنی و آنالیزی فعالیت کردیم و تغییراتی نسبت به بازی گذشته خواهیم داشت. بلژیک تیمی بسیار قوی و محترم است و بیتردید شاهد بازی سختی خواهیم بود.
وی در مورد بلژیک گفت: بلژیک تیمی معتبر و با احترامی است که در بین بهترینهای دنیا در ردهبندی فیفا قرار دارد، اما حقیقت بازی زمانی مشخص میشود که داور سوت را به صدا درآورد. ما برنامههای خاصی برای این دیدار داریم و اجرای این برنامهها به عهده بازیکنانی است که باید در شرایط خاص دستورات تاکتیکی را به خوبی اجرا کنند. ما بازیکنان باکیفیتی داریم که با تمام وجود برای ایران خواهند جنگید.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره استقبال از تیم ایران در تیخوانا، مکزیک با بیان اینکه باید از دولت و مردم مکزیک و باشگاه تیخوانا قدردانی کنم، گفت: آنها شرایطی فراهم کردند که احساس غربت نکنیم و هرچند در این جام مشکلاتی تجربه کردیم، آنها تلاش کردند آن را جبران کنند و این نکتهای مهم برای ما در این مسابقات شمار میرود. همچنین از تمامی هوادارانی که برای حمایت از ما آمدند، سپاسگزارم.
قلعهنویی درباره رقابت ایران با چالشهای خارج از زمین عنوان کرد: ما با چالشهای زیادی به ویژه در بیرون از زمین روبرو هستیم. من از ۴۷ سرمربی دیگر حاضر در جام جهانی سوالاتی داشتم ولی پاسخی دریافت نکردم. ما دیر به مسابقات رسیدیم و زمان دو هفتهای لازم برای سازگاری را نداشتیم. رئیس فدراسیون، مدیر تیم ما، مدیر داخلی و به ویژه تیم رسانهای به ما کمک نمیکنند.
وی گفت: این رفتارها به روح انسانیت، اخلاق و فوتبال آسیب میزند. این نوع رفتارها شایسته مسابقاتی به بزرگی جام جهانی نیست. چطور ممکن است تیمی به جام جهانی برود در حالی که تمام عوامل اجرایی آن غایب باشند؟
سرمربی تیم ملی افزود: اگر میخواستیم میلیاردها دلار صرف کنیم، نمیتوانستیم حقانیت کشورمان را اینگونه نمایان کنیم، اما این رفتارها نشاندهنده مظلومیت ماست. امید دارم که دنیا همیشه در صلح و آرامش باشد و رفتارهایی اینچنینی در جامهای جهانی بعدی نیفتد.
وی گفت: البته باید از اینفانتینو تشکر کنم، زیرا میدانم آنها در تلاشند تا مشکلات ما به حداقل برسد. به نظر میرسد اجازه دادند که ما دو روز زودتر به سیاتل برویم، اگر آنها میتوانستند این کار را برای بازی سوم انجام دهند، بهتر بود که برای دو بازی اول نیز همان برخورد را داشته باشند تا عدالت فوتبال برای تیم ایران برقرار شود.
عزتاللهی: باعث افتخار ایرانیها میشویم
سعید عزتاللهی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، بامداد امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری پیش از دیدار با بلژیک در هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶، تصریح کرد: قطعا انگیزه زیادی برای این بازی داریم و سعی خواهیم کرد بهترین عملکرد خود را در زمین مسابقه به نمایش بگذاریم.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هفت بازیکن تیم ایران تجربه جام جهانی ۲۰۱۸ را دارند و بازیهای بزرگ زیادی را پشت سر گذاشتهاند، آیا این تجربه در مقابل بلژیک به شما کمک خواهد کرد، گفت: شما به نکته خوبی اشاره کردید. تیم ما ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان است.
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: تمامی تلاش و کوشش خود را در این چند روز با توجه به آنالیز کادرفنی و تمریناتی که برای ما در نظر گرفته شده، به کار گرفتهایم.
عزتاللهی اظهار کرد: ما از رو در رویی با یک تیم بزرگ آگاه هستیم، اما ما نیز ایرانی هستیم و بازیکنانی داریم که پتانسیل بالایی دارند.
او در پایان گفت: بارها در میادین و بازیهای سخت ثابت کردهایم که تیمی دست و پا بسته نیستیم و اطمینان داشته باشید که فردا تمام وجود خود را برای افتخار به همه ایرانیها به میدان خواهیم آورد، هرچند که نتیجه دست خداست.
“`



