شاپور رحیمی از دنیا رفت

شاپور رحیمی، که به عنوان خواننده، نوازنده عود و مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی شناخته می‌شد، در سن ۷۹ سالگی بدرود حیات گفت.

به نقل از آفتاب نیوز،

شاپور رحیمی، خواننده و نوازنده عود که مدیریت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را نیز بر عهده داشت، امروز (چهارشنبه سوم تیرماه)، در پی یک دوره بیماری و در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

براساس گزارش پایگاه خبری خانه موسیقی ایران، رحیمی در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد و فعالیت‌های هنری خود را از سنین کودکی و با شرکت در برنامه کودک رادیو ایران آغاز کرد. وی سپس آموزش آواز ایرانی را تحت نظر اسماعیل مهرتاش آغاز کرده و از تدریس محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی و نورعلی برومند بهره‌مند شد. همچنین نوازندگی عود (بربط) و ردیف‌های ساز را نزد نصرالله زرین‌پنجه و منصور نریمان آموخت.

از سال ۱۳۴۹، رحیمی به تدریس موسیقی در نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، هنرستان ملی موسیقی و همچنین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی پرداخت و به تربیت بسیاری از هنرجویان موسیقی کمک کرد.

این هنرمند بزرگ همچنین به مدت چهار سال مدیریت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را بر عهده داشت و در سال ۱۳۹۲ موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری گردید.

خانه موسیقی ایران درگذشت شاپور رحیمی را به خانواده آن مرحوم، شاگردان، دوستان و جامعه موسیقی کشور تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان آرزوی صبر و استقامت دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا