سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال کاهش یافت

طبق تصمیم‌گیری‌های جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، تعداد بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری کاهش پیدا کرده است.

به نقل از آفتاب نیوز،

امروز (شنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشستی برگزار کرد و در آن به بحث مسائل مختلفی از جمله افزایش تعداد تیم‌ها به ۱۸ در لیگ برتر برای فصل آینده و زمان نقل‌و‌انتقالات تابستانی پرداخته شد.

یکی از تصمیمات مهم دیگر جلسه امروز هیئت رئیسه مربوط به سیاست‌های استخدام بازیکنان خارجی بود. طبق اطلاعات به‌دست آمده از خبرنگار تسنیم، سهمیه بازیکنان خارجی برای باشگاه‌ها که در فصل قبل ۱+۷ تعیین شده بود، به ۴ بازیکن کاهش یافته است.

این قانون البته یک استثنا را شامل می‌شود؛ در صورتی که باشگاهی در فصل گذشته بیش از چهار بازیکن خارجی در اختیار داشته باشد و قرارداد این افراد برای فصل آینده معتبر باشد، آنها مجاز به استفاده از این بازیکنان خواهند بود. اما در مواقعی که قرارداد یک بازیکن خارجی به پایان رسیده باشد، تمدید قرارداد مشمول قوانین جدید خواهد بود. به این ترتیب، برای باشگاه‌هایی که بیشتر از ۴ بازیکن خارجی در تیم خود دارند امکان استفاده از آنها وجود دارد، در حالی که تیم‌هایی با تعداد کمتری باید به سقف مجاز چهار نفر پایبند باشند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پیش از این، قرارداد یکی از بازیکنان خارجی حتماً باید متعلق به بازیکن آسیایی می‌شد (۱+۷)، اما در تصمیم جدید نیازی به داشتن بازیکن آسیایی در میان نفرات خارجی وجود ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا