ما دو ست را در سطح ایالات متحده به میدان رفتیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: ما در برابر تیمی با تجربه شکست خوردیم، به تیمی باختیم که هرگاه سرویس در اختیارشان قرار داشت، توانستند به پیروزی دست یابند.
روبرتو پیاتزا بعد از شکست سه بر صفر تیمش مقابل ایالات متحده در هفته دوم لیگ ملتها، بیان کرد: در واقع با یک تیم باتجربه روبرو بودیم و در این مسابقه شکست خوردیم. این شکست به این دلیل بود که آنها هر زمان که توانسته بودند سرویس را به دست بگیرند، موفق به پیروزی شدند، اگرچه ما در دو ست در سطح مطلوبی با آنها رقابت کردیم. حتی در ست سوم نیز به همین شکل پیش رفتیم؛ به جز در یک مقطع خاص که میکا کریستنسن در خط سرویس قرار گرفت و در آنجا تفاوت قابل توجهی را احساس کردیم.
او تصریح کرد که تیم ایران در سایر لحظات نیز در سطحی برابر با آمریکا بازی کرد اما افزود: اگر میخواهید تفاوتی ایجاد کنید، لازم است که برنده شوید؛ باید توانایی کسب پیروزی در چنین بازیهایی را داشته باشید.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: از یک سو خوشحالم اما از سوی دیگر ناامید هستم، اما احساسات من در اینجا اهمیت چندانی ندارد. ترجیح میدهم که بازیکنان درک کنند که این امکان وجود دارد که همواره بهتر و بهتر شوند.
او همچنین تاکید کرد: در ست دوم، نتیجه ۱۲–۸ بود، سپس میکا به خط سرویس رفت و نتیجه به ۱۲–۹ رسید و بعد آنها ۱۵–۱۳ از ما جلو افتادند. پس این مقطع، نقطه عطف و تعیینکننده آن ست بود.



