کادیلاک، رهبر نوآوری در عرصه خودروهای برقی لاکچری

به گزارش ایتنا و با استناد به خبرگزاری الکترک، این شرکت تا کنون ۷ مدل مختلف خودروهای الکتریکی را به بازار عرضه کرده است که شامل مدل پایه Optiq، مدل متوسط Lyriq، مدل سهردیفه Vistiq و مدلهای اسپورت بزرگتری مانند Escalade IQ و IQL میشود. همچنین نسخههای بهینهسازی شده Optiq V و Lyriq V و مدل لوکس و برجسته Celestiq نیز به لیست محصولات اضافه گردیدهاند.
کادیلاک در سهماهه دوم سال با رشد ۱۵ درصدی در میزان فروش و تحویل بیش از ۴۴۳۰۰ دستگاه، بهترین عملکرد نیمه اول سال خود را از سال ۲۰۰۸ به نمایش گذاشته است. فروش این برند در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا افزایش یافته و مدلهای جدید الکتریکی از استقبال بینظیری برخوردار بودهاند. جنرال موتورز بر این باور است که کادیلاک در سهماهه دوم ۲۰۲۵ از نظر سهم بازار، برترین برند لوکس در بخش خودروهای الکتریکی (غیر از تسلا) خواهد بود و در رتبه پنجم در بازار کلی خودروهای برقی قرار خواهد گرفت.
اگرچه تسلا به دلیل تفاوت در ساختار قیمتگذاری از این تحلیل کنار گذاشته شده، اما کادیلاک مطمئن است که تنوع محصولات و تولید داخلی میتواند آن را در جایگاه رقابتی قویتری در مقایسه با سایر برندهای لوکس قرار دهد. به جز مدل Optiq که در مکزیک تولید میشود، سایر خودروهای این برند در ایالات متحده ساخته میشوند.
با ارائه این تنوع وسیع از مدلها، کادیلاک در پی آن است که حداکثر تنوع ممکن را در بین برندهای لوکس ارائه کرده و تقاضای گستردهتری را مورد تأمین قرار دهد و در عین حال رهبری خود در بازار خودروهای الکتریکی را استحکام بخشد.