×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Thursday, 21 September , 2023  .::.  اخبار منتشر شده : 80 خبر
مزایای دیجیتال مارکتینگ برای شرکت های صنعتی چیست؟

گویند روزی فعالین حوزه صنعت به سراغ پیری پندگو رفتندی و عرض کردندی ای پیر اندرز ده، تعداد رقبا زیاد گشتندی و ما حیران و سرگشته مانده ایم که چه سو خود را از آن رقبا به برتری رسانیده یا آن ها را کلّه کنیم؛ ما را پندی ده که آن به. پیر چونان مسی پس از بازی بارسلونا و لیورپول به بالا خیره شده و دستی به کمر زده و با دست دیگر ریشش را خارانده و پس از دقایقی سر به گوشی آیفون ۱۴ پرومکس خود فرو برده و خموش ماند. فعالین نگاهی کردندی و گفتندی ای پیر ما از تو کمکی خواستندی و تو نمودار رشد قیمت بیتکوین از ده سال پیش تا الان نگاه کردندی؟ پیر سر برآورده نگاهی عاقل اندر سفیه به آنان کرده و گفت بیتکوین چیست پراید بخرید. این نیز نمودار رشد بیتکوین نبوده و سرچ کنسول یکی از مشتریان می‌باشندی. فریاد برآوردند تو مگر کیستی؟ پیر گفت: من سئّاس هستم! گفتند: چه؟ گفت: بسیار سئو کننده! دیجیتال مارکتینگ نیز برای گذران زندگی کرده و پاره‌وقت هم پند می‌دهم. گفتند ای دیجیتال مارکترا! اگر این کار سود ده است ما را نیز چنین کن تا رشدی چنان کنیم. گفت دنبال من بیایید تا با مزایای دیجیتال مارکتینگ برای شرکت های صنعتی آشنایتان کنم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

باتجربه های صنعت یادشان هست زمانی که برای فروش محصولاتشان، افرادی تحت عنوان بازاریاب استخدام می‌کردند تا توسط آن ها، بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند. البته ممکن است هنوز هم از این روش استفاده شود اما با پیشرفت اینترنت و دیجیتالی شدن اکثر موارد، بازاریابی نیز به صورت اینترنتی شد و صاحبین کسب و کار توانستند با صرف هزینه بسیار مناسب، به بهره‌وری بسیار بیشتری برسند.

دیجیتال مارکتینگ شرکت های صنعتی

شرکت های صنعتی یک ویژگی مشترک دارند و آن، داشتن رقبای زیاد و میزان تولید بالای محصول است. هرچه شما در یک حوزه پر رقابت تر قعالیت کنید، به همان میزان رقبای شما قدرتمندتر هستند و در نتیجه رقابت با آن ها، نیازمند کار بیشتر و حرفه‌ای تر می‌باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای سایت های صنعتی

بزرگ ترین مزیت دیجیتال مارکتینگ برای فعالین صنایع مختلف، همانطور که احتمالا می‌دانید، پیروزی بر رقباست. مخصوصا این که اکثر شرکت های صنعتی، می‌توانند به فروش بسیار بالا و حتی صادرات بیاندیشند؛ البته به شرطی که اول شناخته شوند. تا زمانی که شرایط کاری یک برند به طور کامل فراهم نشود، نمی‌توانید به یک شرکت خرده بگیرید که چرا نتوانسته به اندازه برندهای مطرح، فروش و حتی تولید داشته باشد. در این بخش با مزایای دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شویم.

شناخته شدن کسب و کار

مهمترین مزیت دیجیتال مارکتینگ، شناخته شدن بیشتر برند شما نسبت به روش های سنتی می‌باشد. در روش های سنتی، مانند پخش تراکت و … شما تنها می‌توانید مناطق محدودی را تحت پوشش بگیرید. حتی تبلیغات عظیمی مانند بیلبوردهای شهری نیز می‌توانند تنها بخشی از قسمت های شهر را تحت پوشش قرار دهند و همچنین ممکن است هر کسی تبلیغات بنری شما را نبیند اما مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که در مدت کوتاهی، می‌توانید به شهرت فراوانی دست پیدا کنید و همه در فضای گسترده اینترنت با خدمات یا محصولات شما آشنا شوند.

افزایش مشتری و فروش

در معایب تبلیغات سنتی گفتیم که ممکن است همه تبلیغات شما را نبینند اما یکی دیگر از معایب این نوع بازاریابی، این است که ممکن است هرکسی تبلیغات شما را ببیند! برای مثال، فرض کنید شما می‌خواهید یک بازاریاب برای پیچ و مهره های تولیدی خود بفرستید. این بازاریاب باید مدت های زیاد به دنبال یک مغازه مرتبط بگردند یا تبلیغات بنری ممکن است به هیچ عنوان به درد شما نخورد اما مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که مطمئن می‌شوید کسی که دنبال محصولات شماست، خودش شما را پیدا می‌کند و قاعدتا چنین فردی، می‌تواند به یک مشتری وفادار مبدل شود.

کنار زدن رقبا

ممکن است با خود بگویید افزایش فروش، خود یعنی برتری بر رقبا. این حرف تا زمانی درست است که شما مطمئن شوید بهترین در بازار شده اید. در غیر این صورت، شما نهایتا می‌توانید سهمی از بازار را در اختیار بگیرید که این سهم نیز بسته به تعداد رقیبان، میزان تولید و … متغیر خواهد بود. با دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید بر رقبا پیروز شده و سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرید.

امکان صادرات

مسلما اگر بخواهید در کشورهای دیگر به فروش محصولات خود بپردازید، اینکار بدون فعالیت در فضای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر نخواهد بود؛ چرا که قاعدتا کسی که بخواهد محصولی را صادر کند، باید بتواند محصولات خود را به طریقی به کشور مقصد معرفی کند و تنها راه این اتفاق، داشتن سایت و دیجیتال مارکتینگ است. اگر شرکتی بخواهد واردات نیز انجام دهد، ابتدا به سراغ سایت آن شرکت رفته و سپس بررسی می‌کند آن محصول در کشور خودش چقدر محبوبیت دارد و پس از آن، انتخاب می‌کند که آیا واردات کالا از آن شرکت برایش به صرفه است یا خیر.

ایراد دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، یک ایراد نیز دارد که ممکن است باعث شود بعضی از کسب و کارها در انجام آن دچار تعلل شوند. البته این مشکل توجیه هم دارد که آن ها را نیز بازگو خواهیم کرد.

زمان به نتیجه رسیدن نسبتا زیاد

یکی از معایبی که دیجیتال مارکتینگ دارد، این است که زمان به نتیجه رسیدن آن برای کسب و کاری که تازه می‌خواهد وارد این حوزه شود، نسبتا زیاد است. البته این موضوع به تجربه و دقت شرکت دیجیتال مارکتینگ نیز بستگی دارد اما در هر صورت، این زمان می‌تواند برای بعضی افراد مهم باشد. نکته ای که وجود دارد این است که اگر شما شام قیمه داشته باشید! می‌توانید هم برای آن سیب زمینی سرخ کنید و هم از خلال چیپس استفاده کنید. مسلما سرخ کردن سیب زمینی زمان بیشتری از شما خواهد گرفت اما شما می‌دانید سیب زمینی سرخ کرده نوش جان خواهید کرد! (با احترام به تمام طرفداران چیپس خلال) رسیدن به مزایای دیجیتال مارکتینگ، ممکن است مدتی طول بکشد اما در نهایت، مطمئن خواهید بود که نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

دیجیتال مارکتینگ را به کجا بسپاریم؟

شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که خب با مزایای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم. باید آن را به چه شرکت و یا شخصی بسپاریم؟ اولین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دیجیتال مارکتینگ، حداقل ۴ حوزه تخصصی را در برمی‌گیرد پس سپردن آن به یک نفر، اشتباه محض، مخصوصا در حوزه صنعت است. طراحی سایت، سئو، حضور در شبکه های اجتماعی و عکاسی، ۴ حوزه کاملا جدا اما وابسته بهم هستند و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی از پس انجام این وظایف، علی الخصوص سئو سایت صنعتی و عکاسی صنعتی بربیاید.

نکته بعدی، این است که شرکتی که انتخاب می‌کنید، باید دارای تجربه و به عبارت دقیق تر، دارای نمونه کارهای بزرگ باشد تا بتوانید با خیال آسوده به شکست دادن تمامی رقبای خود فکر کنید؛ البته اگر می‌خواهید تبدیل به بهترین بازار شوید! تیم متخصص و توانا، نکته بعدی انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب است. هرچقدر یک نفر حرفه ای تر باشد، احتمال موفقیت شما در مدت زمان کمتر و با سود بیشتر نیز افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با دیجیتال مارکتینگ و مزایایی که برای سایت های صنعتی دارد آشنا کنیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف، با انجام دادن نمونه کارهای بزرگ مانند گروه کارخانجات پاکسان، شیرآلات KWC، داروخانه عبیدی و غیره، توانسته جای خود را به عنوان یکی از بهترین شرکت های بازاریابی اینترنتی پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.