×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Sunday, 1 October , 2023  .::.  اخبار منتشر شده : 21 خبر
سئو سایت فروشگاهی با سئو داخلی یا سئو خارجی؟ کدام بهتر است؟ (بخش دوم)

برای این‌که بدانید سئو درون صفحه چگونه به بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای کسب رتبه‌های برتر در موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند، باید با تکنیک‌های آن آشنا شوید. به‌طورکلی، سئو داخلی را می‌توان به سه دسته‌ی «محتوا، کدهای HTML و معماری وب‌سایت» تقسیم‌بندی کرد. هر کدام از این سه دسته باید برای قرار گرفتن در لینک‌های ابتدایی گوگل بهینه‌سازی شوند. بدون شک بارها شنیده‌اید که محتوا پادشاه است. در واقع، سئو بدون محتوا را می‌توان به ماشین اسپرت زیبا و بدون موتور تشبیه کرد. ممکن است زیبا به‌نظر برسد اما به جایی نمی‌رسد و نمی‌تواند شما را به هدفتان برساند. در ادامه، فاکتورهای مهم برای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت را به‌عنوان سئو داخلی معرفی می‌کنیم.

۱. تجربه،تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد (E-E-A-T)

E-E-A-T یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جست‌وجو برای تعیین کیفیت و ارزیابی صفحات وب‌سایت است. موتورهای جست‌وجو ازطریق ارزیابی محتواهای منتشرشده از نظر موثق، معتبر و تخصصی بودن، میزان بک‌لینک‌های دریافتی از سایر وب‌سایت‌ها و اعتماد کاربران و موارد مشابه به وب‌سایت‌ها امتیاز می‌دهند. بنابراین، هرقدر بتوانید محتواهای مفید و ارزشمند به کاربران ارائه دهید و اعتماد آن‌ها را به‌دست آورید و از سایر وب‌سایت‌ها بک‌لینک دریافت کنید؛ امتیاز بیشتری از گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو دریافت می‌کنید.

۲. کلمات کلیدی؛ چیزی که کاربر می‌خواهد و پاسخی که شما می‌دهید

کاربران از کلماتی برای جست‌وجوی سوالات خود استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات و محتواهای خود به ربات‌های خزنده گوگل نشان دهید که به سوالات کاربران پاسخ می‌دهید و آن‌ها می‌توانند پاسخ سوالات خود را در صفحات و محتواهای وب‌سایت شما پیدا کنند. صفحاتی که کلمات کلیدی کاربران را تارگت کرده‌اند، به احتمال زیاد با جست‌وجوهای کاربران مرتبط هستند و به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهند. به‌طورکلی، شما باید بدانید کاربران هدف شما به‌دنبال چه چیزی هستند و محتوای مناسب با عبارات کلیدی مورد هدف کاربران را برای پاسخ به سوالات و درخواست‌های آن‌ها ارائه دهید. جست‌وجوی کلمات کلیدی همیشه راه‌حل خوبی است، بنابراین، برای تک‌تک صفحات و محتواهای خود حتماً تحقیق کرده و کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.

۳. محتواهای با کیفیت و منحصربه‌فرد ایجاد کنید

ایجاد محتواهایی که فاکتورهای متناسب با الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو را داشته باشد و بتواند به‌صورت کامل با جذابیت، خلاقیت و اعتبار محتوایی به سوالات کاربران پاسخ دهد، چیزی شبیه به هنر کمیاب اما بسیار ارزشمند است. اگر بتوانید محتواهایی ساده و کاربرپسند ایجاد کنید که همچنان به قوانین سئو پایبند باشد، می‌توانید تجربه کاربری و سئو وب‌سایت خود را به‌راحتی بهبود دهید. اما این‌کار بسیار چالش برانگیز است. هنگام تولید محتواهای کاربرپسند و سئو محور به موارد زیر دقت کنید:

  • خوانایی را فراموش نکنید : محتوای شما باید ساده و روان باشد و کاربران بتوانند آن را به‌راحتی مطالعه کنند.
  • در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید : کلمات کلیدی را به‌جا و به‌اندازه به‌کار ببرید، کیورد استافینگ نکنید!
  • از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید : کاربران از متن‌های طولانی بیزارند و پاراگراف‌های طولانی آن‌ها را خسته می‌کند. با کوتاه‌کردن جملات و پاراگراف‌ها و تقسیم‌بندی متن‌ها به پاراگراف‌های کوتاه و منسجم تجربه کاربری بهتری برای کاربران رقم بزنید.
  • از بولت‌پوینت و جدول‌ها استفاده کنید : با بولت‌پوینت‌ها می‌توانید اطلاعات را به بخش‌های کوچکتر تبدیل کنید و کاربران بهتر می‌توانند آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. با جدول‌ها و بولت‌پوینت‌ها محتواها را به‌ شکل طبقه‌بندی‌ شده به‌ کاربران ارائه دهید.

۴. متا تگ تایتل و متا تگ توضیحات نقطه قوت شماست

عنوان و توضیحات در نتایج جست‌وجوی کاربران نمایش داده می‌شود. برای بهینه‌سازی عنوان باید آن را منحصربه‌فرد، جذاب و توصیفی از محتوای متن و شامل کلمه کلیدی صفحه بنویسید و طول آن بین ۵۵ تا۷۰ کاراکتر باشد. متا تگ دیسکریپشن نیز توضیحی را درباره صفحه مورد جست‌وجو زیرِ عنوان به کاربران و ربات‌های خزنده گوگل ارائه می‌دهد. اگرچه توضیحات متا به‌صورت مستقیم در رتبه‌بندی تاثیری ندارد، با این حال منجر به افزایش نرخ کلیک یا ctr ، افزایش بازدید و درک محتوای صفحه می‌شود. توجه کنید، حداکثر طول مناسب برای متا دیسکریپشن ۱۶۰ کاراکتر است و باید به‌صورت جذاب نوشته شود تا کاربران با مطالعه آن ترغیب به کلیک شوند.

۵. با تصاویر، اینفوگرافیک و ویدئو تجربه کاربری و سئو را بهبود دهید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو داخلی استفاده از محتوای بصری برای جذاب‌کردن محتوا و بهینه‌سازی برای جست‌وجوی تصویری کاربران است. در استفاده از محتوای بصری از تگ ALT برای نمایش در جست‌وجوی تصاویر گوگل استفاده کنید و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت بهینه‌سازی حجم و ابعاد محتواهای بصری را فراموش نکنید و حتماً تصاویر و ویدئوهای مرتبط با طراحی مناسب و اثربخش به‌کار ببرید. همچنین، قوانین نام‌گذاری را با معنی و مفهوم و مرتبط با موضوع مقاله انتخاب کنید و ترجیحاً نام تصاویر را به‌صورت انگلیسی بنویسید.

۶. سرعت بارگذاری و طراحی ریسپانسیو را جدی بگیرید

کاربران وب‌سایت‌های کُند و با طراحی ضعیف را دوست ندارند و درصورت برخورد با سرعت کم و طراحی نامناسب به‌سرعت صفحه را ترک کرده و به سراغ رقبایتان می‌روند. بنابراین، بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت خود را جدی بگیرید و در قدم اول از هاستینگ مناسبی استفاده کنید. همچنین، تصاویر موجود در صفحات وب‌سایت شما باید بهینه‌سازی و فشرده‌سازی شده باشند و تا حد ممکن ریدایرکت‌ها را کاهش دهید. از کش مرورگر نیز می‌توانید برای کاهش بارگذاری مداوم صفحات و محتواهای وب‌سایت برای کاربران بهره‌مند شوید. شما باید برای ارائه تجربه کاربری مناسب به کاربران و به‌دست آوردن امتیاز موتورهای جست‌وجو وب‌سایت خود را برای نسخه موبایل و دسکتاپ بهینه‌سازی کنید و نکات مهم برای طراحی جذاب و ریسپانسیو را برای نمایش المان‌های وب‌سایت در نسخه موبایل به‌کار بگیرید. فراموش نکنید، ترافیک بالای ورودی شما از جست‌وجوی با موبایل است و باید وب‌سایت‌تان قابلیت نمایش ریسپانسیو محتوا را داشته باشد.

۷. ساختار درستی برای URL صفحات داشته باشید

URL آدرسی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به صفحات وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود URL صفحات خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که کوتاه، مرتب و با معنی باشد. اگرچه هنوز هم بحث‌های زیادی درباره انگلیسی یا فارسی بودن URLها وجود دارد. اما بیشتر افراد به‌دلیل کوتاه بودن URL انگلیسی، از عبارت‌های انگلیسی در آدرس صفحات خود استفاده می‌کنند. ربات‌های خزنده آدرس صفحات شما را از طریق URLها بررسی و شناسایی خواهند کرد، بنابراین، عبارت‌های توصیفی و مرتبط با موضوع صفحات را در URL استفاده کنید و از نوشتن عبارت‌های طولانی و غیرقابل فهم بپرهیزید.

۸. با لینک‌سازی کاربران خود را به‌ ماجراجویی دعوت کنید

با لینک‌سازی می‌توانید نرخ پرش (Bounce Rate) وب‌سایت خود را کاهش دهید. شما می‌توانید در وب‌سایت خود سه نوع لینک‌ داخلی، خارجی و بک لینک داشته باشید. با لینک‌سازی داخلی می‌توانید از کاربران دعوت کنید به سایر صفحات وب‌سایت شما مراجعه کنند. همچنین، با لینک‌سازی داخلی می‌توانید ساختار پیلار-کلاستر و تعیین ارزش صفحات را مشخص کنید و استراتژی مناسبی را برای هدایت کاربران و ربات‌های خزنده به صفحات و کسب رتبه‌های برتر در گوگل داشته باشید. در لینک‌های خارجی شما می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر لینک دهید؛ این ویژگی زمانی است که شما از مطالب وب‌سایت‌های معتبر استفاده کرده‌اید و منبع معتبر و موثق مطالب خود را به کاربران معرفی می‌کنید. دسته آخر لینک ورودی نیز دریافت بک‌لینک از سایر وب‌سایت‌ها است که افزایش بازدید، برندسازی و فروش خدمات و محصولات را برایتان به‌ارمغان می‌آورند. دریافت بک‌لینک به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان زیادی برای بررسی یا خرید سرویس‌ها به وب‌سایت شما مراجعه کنند.

بررسی تکنیک‌های لینک‌سازی

لینک‌سازی یا سئو خارجی تکنیک‌های به‌کار رفته در خارج از وب‌سایت است که باعث بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو می‌شود. نکته مهم در استفاده از لینک‌سازی کیفیت لینک‌های دریافت شده از سایر وب‌سایت‌ها است. در واقع، در بحث سئو خارجی کیفیت لینک‌ها نسبت‌به کمیت‌شان اهمیت بیشتری دارد. موتورهای جست‌وجو مثل گوگل کیفیت بک‌لینک‌های دریافت شده از سایر وب‌سایت‌ها را با سه فاکتور اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتبار وب‌سایت (Domain Authority) و ارتباط محتوا (Relevance Content) ارزیابی می‌کنند. یکی از نکات مهم در لینک‌سازی بررسی PA و DA ( اعتبار صفحه و دامنه) و ارتباط محتوایی با وب‌سایت‌تان است. هرقدر PA و DA وب‌سایت مد نظر بالاتر باشد و ارتباط محتوایی با وب‌سایت‌تان داشته باشد، برای بک‌لینک گرفتن گزینه بهتری است. به روش‌های مختلفی نظیر انتشار محتوا در وب‌سایت‌ها و فروم‌های مرتبط با محتوای کسب‌وکارتان، نوشتن دیدگاه و ارسال لینک وب‌سایت‌ در آن، فعالیت مفید و موثر در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی (اینفلوئنسر مارکتینگ)، لینک پرومکس و غیره می‌توانید بک‌لینک بگیرید. در ادامه درباره تکنیک‌ها و نکات مهم لینک‌سازی را معرفی می‌کنیم.

کیفیت محتوا برگ برنده شماست

تولید محتوای با کیفیت، تخصصی، منحصربه‌فرد و جذاب یکی از تکنیک‌های کاربردی برای بک‌لینک گرفتن است. فرقی نمی‌کند بخواهید به‌طور ارگانیک از بقیه وب‌سایت‌ها بک‌لینک بگیرید یا با انتشار رپورتاژ آگهی لینک‌سازی کنید. به‌هرحال، محتوای شما باید به اندازه‌ای اثربخش و با کیفیت باشد که کاربران و حتی کسب‌وکارهای دیگر را جذب کرده و به بک‌لینک دادن به وب‌سایت شما ترغیب کند. بنابراین، تولید محتوای منحصربه‌فرد، مفید و با کیفیت را جدی بگیرید و مطالب دست اول یا گزارش‌های آماری منتشر کنید.

انکر تکست‌ها را حرفه‌ای انتخاب کنید

انکر تکست‌ها سیگنال‌های رتبه‌بندی هستند، بنابراین، مطمئن شوید، متن انکر تکست‌ها دربرگیرنده موضوع صفحه باشد و تا حد ممکن از به‌کار بردن انکرتکست‌های تکراری بپرهیزید. محل قرارگیری انکرتکست‌ها بسیار مهم است؛ بنابراین، انکرتکست‌های خود را روی کلمات مرتبط، با معنی، متنوع و در بدنه محتوا قرار دهید. پیشنهاد می‌شود انکر تکست‌ها را در مقدمه یا جمع‌بندی قرار ندهید؛ چراکه نرخ کلیک کمتری دارند.

بک‌لینک فالو یا نوفالو! مسئله این است

بک‌لینک‌های فالو توسط ربات‌های خزنده گوگل دنبال می‌شوند و این امر باعث امتیاز‌دهی به وب‌سایت‌ می‌شود. باتوجه‌به دنبال‌نشدن بک‌لینک‌های نوفالو توسط ربات‌های خزنده موتورهای جست‌وجو به لینک‌‌سازی‌های انجام شده امتیازی تعلق نمی‌گیرد. بنابراین، هنگام لینک‌سازی توجه کنید که لینک‌هایتان حتماً فالو باشد.

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ را نادیده نگیرید

همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند برند شما را به بسیاری از کاربران ازطریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی معرفی کند. با طراحی و اجرای کمپین‌های هدفمند و معرفی فعالیت‌های وب‌سایت به‌صورت حرفه‌ای توسط افراد تاثیرگذار می‌توانید ترافیک ورودی و آگاهی کاربران از برند خود را افزایش دهید. اینفلوئنسر مارکتینگ باعث می‌شود کاربران برای آشنایی با کسب‌وکارتان نام برند شما را در گوگل جست‌وجو کنند که یکی از سیگنال‌های مورد توجه الگوریتم‌های گوگل است. با معرفی برند خود می‌توانید توجه مخاطبان را جلب کرده و نرخ بازدید و نرخ تبدیل وب‌سایت‌تان را بالا ببرید.

زمان، قیمت و خروجی را بررسی کنید

برای استفاده از سئو خارجی باید استراتژی خود را در زمان مشخصی اجرا کنید. مشخص‌کردن بازه شروع و پایان اجرای استراتژی سئو خارجی به شما کمک می‌کند امکان تجزیه و تحلیل نتایج و تعیین مراحل بعدی اجرای لینک‌سازی را به‌صورت دقیق و معین داشته باشید. قیمت‌گذاری بک‌لینک گرفتن از دیگر موارد مهمی است که باید مد نظر قرار دهید. چرا که اجرای کمپین‌ها و لینک‌سازی‌ها به هزینه مشخصی نیاز دارد و نیاز است برآورد هزینه‌ها و مراحل انجام کار با خروجی نهایی را به‌صورت دقیق انجام دهید.

جمع‌بندی

استراتژی سئو کسب‌وکارهای اینترنتی با یکدیگر متفاوت است. وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند در زمان کم ترافیک ورودی بالایی به‌دست آورند و برند خود را به کاربران معرفی کنند، لینک‌سازی گزینه مناسبی برایشان است. اما هرچه باشد، استفاده از سئو درون صفحه و لینک‌سازی هر دو برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها در موتورهای جست‌وجو مهم هستند. بدون سئو درون صفحه ویترین وب‌سایت شما خالی خواهد بود، نه محتوای متنی، تصویری و ویدئویی! هیچ چیز!؟ بنابراین، نمی‌توانید با نمایش چندین محصول و خدمات توجه کاربران را به‌دست آورید. کاربران هنگام مراجعه به وب‌سایت دنبال مطالب باارزش مثل محتواهای مفید، تخصصی و منحصربه‌فرد هستند. با استفاده از تکنیک‌های سئو درون صفحه می‌توانید توجه کاربران به برند خود را جلب کنید و نرخ بازدید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. در این‌صورت رتبه شما در موتورهای جست‌وجو نیز افزایش پیدا می‌کند.

دریافت خدمات تولید محتوا و بک‌لینک با کیفیت کم‌نظیر

تریبون به‌عنوان یکی از معتبرترین پلتفـرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی به بهبود سئو شما در موتور جست‌وجوی گوگل کمک می‌کند. سئو درون صفحه به تولید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای نیاز دارد. با استفاده از خدمات تولید محتوای تریبون می‌توانید سئو درون صفحه خود را به‌طور چشمگیری بهبود دهید. تولید و انتشار محتواهای با کیفیت و معتبر به شما کمک می‌کند برند خود را به‌عنوان کسب‌وکار حرفه‌ای به کاربران معرفی کنید و با اعتمادسازی و جلب توجه آن‌ها افزایش ترافیک و فروش بیشتر محصولات و خدمات خود را به‌ارمغان آورید. بخش دیگر لینک‌سازی است که در این رسانه می‌توانید وب‌سایت‌های با اعتبار صفحه و دامنه بالا و دارای محتوای مرتبط با وب‌سایت خود را پیدا کرده و از آن‌ها بک‌لینک دریافت کنید. با لینک‌سازی حرفه‌ای می‌توانید رتبه وب‌سایت‌تان را در صفحات نتایج گوگل بهبود دهید. در صورت تمایل به استفاده از سئو درون صفحه و لینک‌سازی برای افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل، می‌توانید از خدمات تولید محتوا و بک‌لینک تریبون به‌عنوان چشم‌انداز روشن برای رشد و توسعه تجارت الکترونیک استفاده کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.