
کسبوکارهایی که خدمات و محصولات خود را از طریق فضای وب به کاربران ارائه میدهند، برای رتبهبندی بهتر وبسایت خود در موتورهای جستوجو و قرار گرفتن در لینکهای ابتدایی گوگل باید از سئو استفاده کنند. سئو یا همان بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستوجو افزایش بازدید و فروش خدمات و محصولات را بهارمغان میآورد. بهعنوان مدیر کسبوکار تجارت الکترونیک ترجیح شما برای استفاده از سئو چیست؟ بهنظر شما استفاده از سئو داخلی (On Page SEO) برای وبسایت شما مناسب است یا سئو خارجی (Off Page SEO). برای اینکه بدانید کدام یک از تکنیکهای سئو برای افزایش بازدید، فروش و برندینگ وبسایت شما مناسب است، ابتدا باید با ویژگیهای سئو داخلی و لینکسازی و بهطورکلی استراتژی سئو تجارت الکترونیک آشنا شوید. در ادامه، شما را با تکنیکهای سئو On Page و لینکسازی آشنا میکنیم تا بتوانید تکنیک سئو مناسبی را برای حضور قدرتمند در اینترنت انتخاب کنید.
سئو داخلی چیست؟
به اقداماتی که در داخل وبسایت برای بهینهسازی صفحات وب برای رتبهبندی بهتر در موتورهای جستوجو انجام میشود، سئو درون صفحه یا سئو داخلی میگویند. تکنیکهای سئو داخلی شامل موارد زیر است:
- بهینهسازی تگهای عنوان یا برچسبهای هدر
- توجه به متا تگها و متا دیسکریپشن و URLها
- بهینهسازی UI و UX و ارائه تجربه کاربری مناسب
- ارتباط داخلی موثر ازطریق لینک سازی داخلی
- بهینهسازی و سئو تصاویر و انتخاب ALT مرتبط
- انتخاب صحیح کلمات کلیدی و تولید محتوای متنی مطابق با نیاز کاربر
- ارائه سرعت مناسب برای بارگذاری صفحات و محتوای وبسایت
- و…
با سئو داخلی امکان دسترسی موتورهای جستوجو به نقشه وبسایت شما فراهم میشود و میتوانید وبسایت خود را به تفکیک برگهها، پستها، دستهبندیها و مطالب به گوگل و سایر موتورهای جستوجو معرفی کنید. در سئو درون صفحه همه چیز در اختیار شما است و با کنترل کامل میتوانید بهینهسازیهای لازم برای کسب رتبههای برتر را روی وبسایت خود انجام دهید. در نقطه مقابل لینک سازی خارجی یا سئو خارجی قرار دارد. لینک سازی خرجی بهاندازه سئو داخلی مهم است، اما زمانی تاثیر آن مشخص میشود که سئو درون صفحه خود را بهخوبی انجام داده باشید.
سئو خارجی یا لینک سازی خارجی چیست؟
لینکسازی (Link Building) یا سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که در بیرون از وبسایت برای آگاهی از برند، افزایش اعتبار صفحات، افزایش بازدید و رتبهبندی بهتر در موتورهای جستوجو انجام میشود. در لینک بیلدینگ، سایر وبسایتها صفحات و محتوای وبسایت شما را مهم و ارزشمند میدانند و به آنها لینک میدهند. لینکسازی یا بکلینک برای افزایش تعداد و کیفیت لینکهای ورودی به صفحات وبسایت انجام میشود. با لینکسازی میتوانید برند خود را به کاربران معرفی کنید و بهعنوان روشی برای آگاهی از برند بهشمار میرود. همچنین، با بکلینک میتوانید ترافیک ورودی خود را افزایش دهید. افزایش اعتبار وبسایت (Authority) نیز ویژگی دیگری است که لینکسازی برای وبسایتها بهارمغان میآورد. اگر از وبسایت معتبر بکلینک دریافت کنید، با توجه به تعداد لینکهای دریافتی، ارزش بیشتری به صفحات وبسایت شما تعلق میگیرد.
لینکسازی میتواند رایگان یا پولی باشد؛ اگر کاربران از مطالعه صفحات یا محصولات و خدمات شما لذت ببرند و با سایر کاربران بهاشتراک بگذارند؛ موتورهای جستوجو درک میکنند که محتوای شما مفید و ارزشمند است و اعتبار بیشتری به صفحه شما میدهند؛ در نتیجه، کاربران بیشتری هم جذب وبسایت شما خواهند شد. در لینکسازی پولی نیز با پرداخت هزینه میتوانید از وبسایتهای معتبر بکلینک دریافت کنید و بازدید و اعتبار وبسایت خود را افزایش دهید.
چگونه استراتژی سئو تجارت الکترونیک را تدوین کنیم؟
استراتژی سئو تجارت اینترنتی به مراحل و اقداماتی گفته میشود که برای بهبود رتبه وبسایتها در موتورهای جستوجو انجام میشود. استراتژی سئو تجارت الکترونیک به شما میگوید برای افزایش رتبه وبسایت خود باید چه فعالیتهایی را انجام دهید و کدامیک اولویت بالاتری دارد. اگرچه لینکسازی یکی از فاکتورهای مهم الگوریتمهای گوگل برای رتبهبندی وبسایتها است. با این حال، قبل از هرگونه اقدامی برای استفاده از سئو خارجی باید سئو درون صفحه خود را بهخوبی انجام داده باشید. درواقع، استفاده از سئو درون صفحه و لینکسازی به یک اندازه برای وبسایتهای تجارت الکترونیک ضروری است و برای رتبهبندی بهتر در گوگل باید هر دو تکنیک سئو را به کار بگیرید. اما باید اولویت استفاده از هر کدام را مشخص کنید. تعیین اولویت سئو درون صفحه و لینکسازی به نوع استراتژی وبسایت شما بستگی دارد. شما نمیتوانید بدون قرار دادن محتوا و ارائه محصولات و خدمات خود در قالب سئو درون صفحه، نتایج خوبی را از لینکسازی بهدست آورید.
سئوی داخلی یا لینکسازی خارجی، کدام بهتر است؟
سئو داخلی و لینکسازی هر دو به یک اندازه برای کسب رتبههای بهتر در موتورهای جستوجو مهم هستند. در واقع، استفاده از این دو روش منجر به افزایش رتبه و کسب نتایج بهتر در گوگل میشود. نکته مهم در استفاده از لینک بیلدینگ و سئو داخلی، اولویت استفاده از آنها و بهکارگیری هر کدام بهصورت درست و اصولی است. برای راهاندازی کسبوکار اینترنتی موفق و افزایش بازدید، برندینگ و فروش محصولات و خدمات، در کنار انتخاب نام دامنه و هاستینگ مناسب، طراحی UI و UX ریسپانسیو و کاربرپسندی داشته باشید. توجه کنید، سرعت، امنیت و کاربرپسند بودن وبسایت بهاندازهی بهینگی محتواهای متنی و تصویری برای رباتهای خزنده گوگل مهم هستند.
بدین ترتیب، برای سئو وبسایت تجارت الکترونیک خود از سئو داخلی شروع کرده و تکتک صفحات و محتواهای وبسایت خود را بهینهسازی کنید. با ارائه مطالب معتبر، ارزشمند مفید توجه سایر وبسایتها را جلب میکنید و میتوانید از آنها بکلینک بگیرید. لینک بیلدینگ اعتبار و ارزش صفحات شما را افزایش میدهد و بهبود رتبه را در گوگل برایتان بهارمغان میآورد.
بیشتر بخوانید: آموزش سئو داخلی
نحوه تدوین استراتژی سئو تجارت الکترونیک
برای اینکه بدانید کدام روش سئو برای افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل شما مناسب است. باید با نحوه تدوین استراتژی سئو کسبوکارهای اینترنتی آشنا شوید. قبل از استفاده از تکنیکهای سئو رقبای خود را بررسی و تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. شما باید بدانید روی چه محصول و کلماتی میخواهید در لینکهای برتر گوگل قرار بگیرید؛ هر قدر تحقیقات کلمات کلیدی شما جامع و کامل باشد، استراتژی بهتری خواهید داشت و بهینهسازی سئو داخلی و خارجی خود را بهتر انجام میدهید. اگر روی کلمات هدفمند و مناسبی تمرکز نکنید، سئو داخلی و خارجی شما بیاثر خواهد بود و به هدف خود یعنی افزایش بازدید و فروش خدمات و محصولات نمیرسید. با استفاده از ابزارهای جستوجوی کلمات کلیدی میتوانید کلمات مناسب را که بیشترین تأثیر را برای صفحات محصول و خدمات شما دارد را پیدا کنید.
ادامه دارد …
https://shia-online.ir/?p=27603