×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Friday, 23 February , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 91 خبر
بدن‌درد، حاصل کمبود این ویتامین‌هاست


آفتاب‌‌نیوز :

البته وجود این درد‌ها تنها به بالا بودن سن مربوط نمی‌شود. کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث شل شدن عضلات و گرفتگی آنها، درد پا در هنگام خواب نیز می‌تواند و برای درمان آن باید کمبود ویتامین بدن را جبران کنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم مفید و به تعادل مواد معدنی بدن می‌پردازد به طوری که کمبود آن موجب درد مفاصل می‌شود. ۱۵ میکرو گرم مقداری است که تمامی افراد باید ویتامین D مورد نیاز بدنشان را بدست بیاورند، این ویتامین از طرق غلات غنی شده، لبنیات دارای ویتامین D و نورخورشید و مولتی ویتامین‌ها تامین می‌شود.

کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می‌شود که برای رفع کمبود آن آقایان روزانه ۹۰ میلی گرم و خانم‌ها ۷۵ میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می‌توانند کمبود آن را جبران کنند.

ویتامین A به رشد استخوان‌ها کمک می‌کند، آقایان روزانه به ۳۰۰۰ واحد و خانم‌ها نزدیک به ۲۳۰۰ واحد ویتامین A احتیاج دارند که می‌توانند با خوردن سیب زمینی شیرین، هویج، کدو، کاهو و کلم پیچ آن را تامین کنند.

کمبود ویتامین ب۱، ب۶، ب ۱۲ و ویتامین‌ای نیز به بروز درد در ناحیه مفاصل کمک می‌کند که برای جبران کمبود آن‌ها بهتر است با پزشک مشورت کنید. تنها به بالا بودن سن مربوط نمی‌شود.

کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث شل شدن عضلات و گرفتگی آنها، درد پا در هنگام خواب نیز می‌تواند و برای درمان آن باید کمبود ویتامین بدن را جبران کنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم مفید و به تعادل مواد معدنی بدن می‌پردازد به طوری که کمبود آن موجب درد مفاصل می‌شود. ۱۵ میکرو گرم مقداری است که تمامی افراد باید ویتامین D مورد نیاز بدنشان را بدست بیاورند، این ویتامین از طرق غلات غنی شده، لبنیات دارای ویتامین D و نورخورشید و مولتی ویتامین‌ها تامین می‌شود.

کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می‌شود که برای رفع کمبود آن آقایان روزانه ۹۰ میلی گرم و خانم‌ها ۷۵ میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می‌توانند کمبود آن را جبران کنند.

ویتامین A به رشد استخوان‌ها کمک می‌کند، آقایان روزانه به ۳۰۰۰ واحد و خانم‌ها نزدیک به ۲۳۰۰ واحد ویتامین A احتیاج دارند که می‌توانند با خوردن سیب زمینی شیرین، هویج، کدو، کاهو و کلم پیچ آن را تامین کنند.

کمبود ویتامین ب۱، ب۶، ب ۱۲ و ویتامین‌ای نیز به بروز درد در ناحیه مفاصل کمک می‌کند که برای جبران کمبود آن‌ها بهتر است با پزشک مشورت کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.