درآمد تبلیغاتی یوتیوب به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید

این میزان حتی فراتر از انتظارات تحلیلگران است که پیشبینی کرده بودند درآمد تبلیغاتی یوتیوب به حدود ۹.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.
یوتیوب مدتی است که در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار تبلیغات تلویزیونی بهویژه با افزایش علاقهمندی کاربران به تماشای محتوای این پلتفرم بر روی تلویزیونهای هوشمند، جذب کند. گزارش تازه مؤسسه نیلسن اعلام میکند که یوتیوب به مدت سه ماه پیاپی در صدر جدول سهم تماشای تلویزیونی قرار داشته و ۱۲.۴ درصد از مجموع زمان تماشای مخاطبان را به خود اختصاص داده است.
در پاسخ به این موفقیت، رقبایی نظیر اچبیاو مکس و آمازون پرایم ویدئو در تلاشند جهت کسب سهم بیشتری از بازار، ظرفیت تبلیغاتی خود را افزایش دهند و استراتژیهای بازاریابی خود را تقویت کنند. همچنین، نتفلیکس بهعنوان رقیبی جدی در حال ظهور است، بهخصوص بعد از آنکه در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که قصد دارد درآمد تبلیغاتیاش را در سال جاری دو برابر کند. هرچند این شرکت جزئیات دقیقی از میزان درآمد تبلیغاتیاش ارائه نکرده، اما براساس تحلیلهای مادیسون اند وال، این مبلغ حدود ۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
در نهایت، آلفابت در سهماهه دوم سال عملکرد مالی چشمگیری را به ثبت رساند و با رشدی ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل، درآمد کل خود را به ۹۶.۴ میلیارد دلار رساند.