آخرین اقدام گوگل در ادغام هوش مصنوعی با تجربه خرید آنلاین

مرورگر کروم (Chrome) هم اکنون قابلیت نمایش نظرات هوش مصنوعی درباره فروشگاه‌های اینترنتی را دارد. این ویژگی فعلاً تنها بر روی دستگاه‌های دسکتاپ قابل استفاده است.

گوگل به تازگی یک ویژگی منحصر به فرد را برای مرورگر خود، «کروم»، معرفی کرده است. این قابلیت، نظراتی که توسط هوش مصنوعی در ارتباط با فروشگاه‌های آنلاین تولید می‌شود را نمایش می‌دهد تا فرایند خرید را به گونه‌ای ایمن‌تر و کارآمدتر رقم بزند.

کاربران می‌توانند با کلیک بر روی آیکونی که در سمت چپ نوار آدرس مرورگر قرار دارد، به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. با کلیک بر روی این آیکون، پنجره‌ای باز می‌شود که اطلاعاتی درباره اعتبار کلی فروشگاه، کیفیت محصولات، قیمت‌ها، خدمات مشتری و سیاست‌های برگشت کالا ارائه می‌دهد.

این گزارش‌ها توسط هوش مصنوعی با تحلیل نظرات کاربران تهیه می‌شود.

در حال حاضر، این ویژگی فقط برای خریداران در ایالات متحده در دسترس است و تنها به زبان انگلیسی ارائه شده است. علاوه بر این، فعلاً این ویژگی به مرورگرهای دسکتاپ محدود است.

گوگل در پاسخ به سوالات مبنی بر قابلیت عرضه این ویژگی برای دستگاه‌های موبایل و زمان احتمالی آن، هنوز اظهار نظری نکرده است.

این ویژگی می‌تواند به گوگل کمک کند تا با شرکت آمازون که در حال حاضر از هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی نظرات و رتبه‌بندی محصولات بهره می‌برد، رقابت کند.

این جدیدترین تلاش گوگل در جهت به‌کارگیری هوش مصنوعی در روند خرید است. این شرکت به تازگی قابلیت پرو کردن مجازی لباس و لوازم آرایش را هم معرفی کرده و مشغول توسعه ابزارهایی برای ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده در مورد محصولات و بهبود نظارت بر نوسانات قیمت می‌باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا