تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی/ شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تهیه اطلس اجتماعی برای بررسی آسیب‌های اجتماعی، گفت: از تمام ظرفیت معاونت‌ها در این راستا استفاده می کنیم؛ زیرا آسیب اجتماعی موضوعی فرا معاونتی است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه طرح نماد (نظام مراقبت از آسیبهای اجتماعی دانش‌آموزان) که در سالن جلسات وزیر آموزش و پرورش با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و معاونان و مدیران ستادی برگزار شد با اشاره به تهیه اطلس اجتماعی برای بررسی آسیبهای اجتماعی، گفت: از تمام ظرفیت معاونتها در این راستا استفاده می‌کنیم؛ زیرا آسیب اجتماعی موضوعی فرا معاونتی است. 

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی در این خصوص تهیه شده است و ظرف روزهای آینده ابلاغ خواهد شد. رویکرد ما در این زمینه ایجابی و پیشگیرانه است؛ لذا وقتی در یک منطقه کار فرهنگی، فعالیت‌های ورزشی و همزمان مداخله‌ای انجام شود، خود به خود آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد. 

کاظمی با اشاره به این که وفاق و همدلی در اجرای کامل این برنامه در آموزش پرورش مشهود است، افزود: این مسئله موضوع یک معاونت یا سازمان نیست؛ بلکه همه اجزای اطلس دستگاه را با خود درگیر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین دستورالعمل‌هایی درخصوص افزایش تاب آوری دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در این زمینه دانش آموزان در معرض آسیب، شناسایی شده و طبق دستور العمل و برگزاری کارگاه‌هایی برای مشاورین از آسیب‌های احتمالی پیشگیری شود.

کاظمی تأکید کرد: مشاوران و مدیران مدارس باید با دانش آموزان ارتباط صمیمی داشته باشند و به موقع مداخله و پیشگیری کنند. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به فعالیت کانون یاریگران زندگی، گفت: این مرکز با برگزاری کلاس‌های آموزشی مستمر و برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برای دانش آموزان، آنان را با آسیب‌های اجتماعی آشنا می‌کنند.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا