هزینه لازم برای خرید یک خودروی برلیانس دست دوم چقدر است؟

بر پایه آگهیهای مربوط به خودروهای کارکرده برلیانس در وبسایتهای مختلف، یک برلیانس H۳۲۰ دندهای مدل ۱۳۹۶ که فاقد رنگ بود و ۹۴ هزار کیلومتر کار کرده، به قیمت ۷۱۵ میلیون تومان عرضه میشود. همچنین، برلیانس H۲۲۰ دندهای مدل ۱۳۹۷ بدون رنگ و با کارکرد ۹۲ هزار کیلومتر حدود ۵۸۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
در این گزارش، به بررسی قیمتهای برلیانس کارکرده پرداختهایم.
طبق اطلاعات سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس آگهیهای خودروهای کارکرده برلیانس، این خودروها به شرح زیر قیمتگذاری شدهاند: برلیانس H۳۲۰ دندهای مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با کارکرد ۹۴ هزار کیلومتر به قیمت ۷۱۵ میلیون تومان به فروش میرسد و مدل H۲۲۰ دندهای ۱۳۹۷ نیز بدون رنگ و با ۹۲ هزار کیلومتر با قیمت حدود ۵۸۵ میلیون تومان عرضه شده است.
ضمن بررسی سایر آگهیها، برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک سال ۱۳۹۵ با دو لکه رنگ و با کارکرد ۳۱۲ هزار کیلومتر به قیمت تقریبی ۷۳۰ میلیون تومان عرضه میشود. همچنین، برلیانس کراس مدل ۱۳۹۷ که بدون رنگ و با کارکرد ۷۲ هزار کیلومتر است، به مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت برلیانسهای کارکرده در مرداد ۱۴۰۴، جدول زیر را مرور کنید.
قیمت برلیانس کارکرده – مرداد ۱۴۰۴ |
||||
برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
برلیانس H۳۲۰ دنده ای | ۱۳۹۶ | آبی/بدون رنگ | ۹۴,۰۰۰ | ۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H۲۲۰ دنده ای | ۱۳۹۷ | سفید/بدون رنگ | ۹۲,۰۰۰ | ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H۳۳۰ دنده ای | ۱۳۹۶ | سفید/بدون رنگ | ۱۸۵,۰۰۰ | ۵۳۶,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H۳۲۰ اتوماتیک | ۱۳۹۹ | سفید/بدون رنگ | ۴۳,۰۰۰ | ۱,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک | ۱۳۹۵ | نقره ای/دو لکه رنگ | ۳۱۲,۰۰۰ | ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس کراس | ۱۳۹۷ | مشکی/بدون رنگ | ۷۲,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آشنایی با فضای داخلی برلیانس کراس
هنگامی که وارد کابین برلیانس C۳ میشویم، با فضایی نسبتاً ساده و معمولی مواجه خواهیم شد که تناسب چندانی با شکل ظاهری اسپرت و جذاب خودرو ندارد و جایگاهی پایینتر از آن را به خود اختصاص میدهد. با این وجود، ویژگیهایی مانند: نشانگرهای اسپرت در پشت آمپر، دوخت قرمز درون تودوزی، فرم قابل توجه غربیلک فرمان و طراحی خمیده در انتهای کنسول میانی، به طور جزئی بر جذابیتهای کابین افزودهاند. البته سادگی در اغلب بخشها و جنس خشک پلاستیکهای به کار رفته، به وضوح از اقتصادی بودن این ماشین حکایت دارد؛ با این حال رقبای همرده نیز وضعیت بهتری نسبت به C۳ ندارند.
درباره فضاسازی، وضعیت بهطور معقولی با انتظارات از یک هاچبک کراس کامپکت شهری تطابق دارد و برخلاف پژو ۲۰۷i، ما میتوانیم از صندلی عقب برای جابجایی سرنشینان بزرگسال بهرهبرداری کنیم؛ علاوه بر این، مدل C۳ یک محفظه صندوق متوسط را فراهم میآورد که ظرفیت آن در این کلاس بدنه کافی به نظر میرسد. لازم به ذکر است که ابعاد بزرگتر نسخه کراس نسبت به مدل هاچبک به افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، باربندهای سقفی و ضربهگیرهای پلاستیکی اطراف مربوط میشود و ابعاد داخلی اتاق C۳ کاملاً مشابه با H۳۲۰ است.