ايتنا – بخوابید و لاغر شوید!

طبق نظر متخصصان، کسانی که دیر به رختخواب می‌روند و یا کمتر از حد نیاز می‌خوابند، به چاقی مبتلا می‌شوند. آن‌ها می‌گویند زمانی که شما ریتم شبانه‌روزی خواب را به هم بریزید، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح می‌کند؛ این هورمون عامل افزایش اشتهاست و باعث پرخوری و در نهایت اضافه وزن می‌شود.

اما رعایت چند نکته ساده و پیش‌پاافتاده پیش از خواب که متخصصان برای تسریع در کاهش وزن افراد توصیه می‌کنند، فرآیند کاهش وزن را برای شما جلو می‌اندازد.

اغلب، کالری نوشیدنی‌ها نادیده گرفته می‌شوند. اگر شما پیش از خواب از نوشیدنی استفاده کنید با اختلال در خواب و افزایش کالری مصرفی مواجه خواهید شد. پس پیش از خواب، نوشیدن مایعات را به حداقل برسانید.

طبق نتایج بدست آمده از مطالعات اخیر که در محله eat this منتشر شد، تماشای تلویزیون در هر دو ساعت، خطر ابتلا به دیابت را تا ۲۰ درصد، بیماری قلبی تا ۱۵درصد و مرگ زودهنگام را تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهد. ضمن اینکه افراد لاغر کمتر تلویزیون می‌بینند.

وجود وسایل الکترونیکی نظیر موبایل و تبلت در اتاق خواب احتمال چاقی به‌ویژه در کودکان را تا حد زیادی بالا می‌برد. بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خواب لوازم الکترونیکی را از اتاق خارج کنید تا از گزند چاقی دور بمانید.

متخصصان معتقدند که نوشیدن یک فنجان چای آرام‌بخش پیش از خواب، باعث می‌شود که مغز شما فعالیت خود را کاهش دهد و خود را آرام کند. بهترین چای‌هایی که می‌توان پیش از خواب نوشید عبارتند از: بابونه، نعناع، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب؛ که خواص آرام‌بخش دارند و در لاغری نیز موثرند.

با رعایت این چند نکته ساده متوجه خواهید شد که کاهش وزن و لاغری در خواب هم امکان‌پذیر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا