بوگاتی ویرون مجدداً رکورد جدیدی ثبت کرد / عکس

بوگاتی ویرون ۲۰۰۷ با رقمی معادل ۱٫۵ میلیون پوند در حراج گودوود ۲۰۲۵، عنوان گران‌ترین ویرون استاندارد فروش رفته در حراج را به خود اختصاص داد.

طبق گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، بوگاتی ویرون مدل ۲۰۰۷ اکنون به عنوان گران‌ترین نمونه استاندارد این خودرو که تا به حال در حراج فروخته شده، شناخته می‌شود. این خودرو در حراج بونامز که در جریان جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۵ برگزار شد، با قیمت شگفت‌انگیز ۱٫۵ میلیون پوند (بیش از ۲ میلیون دلار) به فروش رسید و به‌طور چشمگیری پیش‌بینی قیمت ۸۰۰ هزار پوندی را شکست. این رقم نه‌تنها دو برابر تخمین اولیه بود بلکه ۶۲۰ هزار دلار بیشتر از قیمتی بود که ویرون در زمان عرضه خود در سال ۲۰۰۵ داشت. با این وجود، این مبلغ هنوز فاصله‌ای قابل توجه با قیمت نمونهٔ تک‌ساخت ویرون گرند اسپرت Sang Bleu دارد که سال گذشته در میامی به بهای ۳ میلیون دلار فروخته شده بود.

این ویرون که با شاسی شماره ۰۷۹ شناخته می‌شود، در دسامبر ۲۰۰۶ سفارش داده شده و با مشخصات سال ۲۰۰۸ تولید گردیده است. این خودرو یکی از ۲۵۳ نمونه کوپه‌ای است که ساخته شده و تنها یک مالک از ابتدای تولید تا کنون داشته است. با کارکردی کمتر از ۷۷۲ کیلومتر، این خودرو عمدتاً در سوئیس نگهداری شده و به‌خوبی مانند یک اثر هنری محافظت شده است. بدنه خودرو با طراحی دورنگ قهوه‌ای موکا و سفید رنگ‌آمیزی شده و فضای داخلی آن از چرم مگنولیا و هاوانا تشکیل شده که به آن ظاهری بسیار شیک بخشیده است.

این در حالی است که این ویرون تنها گران‌ترین خودروی حاضر در حراج گودوود امسال نبود؛ زیرا یک مرسدس AMG One به قیمت ۲٫۴۵ میلیون پوند و یک مرسدس بنز ۳۰۰SL رودستر مدل ۱۹۵۷ که بعد از ۲۳ سال بازسازی کامل در سال ۱۹۹۵ خریداری شده بود، با قیمتی معادل ۸۶۶ هزار پوند به فروش رفت. همچنین، مزدا RX-7 ویل‌ساید از فیلم سریع و خشن توکیو دریفت نیز با بهای ۹۱۱ هزار پوند در این حراجی به فروش رسید. در مجموع، درآمد این حراجی در گودوود به بیش از ۱۳٫۷ میلیون دلار رسید.

در حال حاضر، خودرویی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار کم‌وبیش عادی به نظر می‌رسد، اما در سال ۱۹۹۸ مفهوم طراحی یک ماشین به این اندازه قدرتمند به‌دست فردیناند پیچ، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، با قیمت یک میلیون دلار و سرعت نهایی بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، به شدت غیرممکن می‌نمود. در آن زمان، ۴۰۰ اسب بخار به عنوان قدرتی بالا تلقی می‌شد و با ۴۰ هزار دلار می‌توانستید یک مرسدس C-Class نو خریداری کنید. اما رؤیای پیچ در اکتبر ۱۹۹۸ با معرفی کانسپت EB۱۱۸ در نمایشگاه خودروی پاریس به واقعیت نزدیک شد و بعد از دو سال توسعه مستمر، ویرون بالاخره وارد مرحله تولید گردید.

۵۸۳۲۲

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا